Sunday 15 February 2015

perjalanan kita yang telah ditentukan ..

recently , aku dapat news .. MAZ telah dijodohkan oleh kedua ibubapanya .. ALLAH .. alhamdulillah .. mungkin kita sampai di sini sahaja .. ALLAH .. aku sayang kau .. tapi kau bukan milik aku .. mungkin kisah kita cuma sekadar perhentian .. setelah hampir setahun atas telah lebih daripada setahun .. kita terpisah .. masing-masing memulakan hidup baru .. alhamdulillah .. masing-masing kembali ke fitnah kehidupan ..
dan kini aku dan MHZ telah buat keputusan untuk terus berkawan .. sekiranya ada jodoh mungkin dalam 3 tahun ke atas .. mungkin bersatu .. itu pon sekiranya memang telah tertulis aku untuk dia dan dia untuk aku .. bagaimana pon dalam masa yang agak panjang ini .. pelbagai perkara boleh berlaku .. hati boleh berubah .. kita jumpa orang baru .. hati kita terpaut dan sebagainya .. macam mana pon aku sayang juga MHZ ni .. well , dia seseorang yang memang orang kata "childish" tetapi dia matang dengan aku .. aku pernah tak sengaja jadi marah sebab dia lewatkan solat .. tapi alhamdulillah dia berubah .. alhamdulillah ..  
buat MAZ , aku doakan kau bahagia nanti .. ikhlaskan hati sekiranya kau rasa kau tak ada hak untuk mengatakan tidak .. tapi kalau kau rasa kau tak yakin dengan pilihan keluarga , kau boleh utarakan .. sebab takut-takut sekiranya terjadi sesuatu atas perkahwinan kau , kau akan menyalahkan keluarga kau .. aku yakin kau anak yang baik .. alhamdulillah .. kau memang seseorang yang baik .. aku bersyukur kenal dengan kau .. memang terasa break juga kat hati ni .. sebab sedikit sebanyak aku memang mengaku aku selalu sayangkan kau .. dan selalu menyayangi kau .. macam mana pon .. teruskan melangkah .. tabahkan hati , ikhlaskan diri .. okay ?
recently AA .. dah berada di melaka .. well , aku speechless sebenarnya sebab kitaorang dah terputus hubungan lama dah sebenarnya .. tak tahu macam mana dia ada number phone aku .. haha .. aku masih simpan bungkusan hadiah yang pernah dia kirimkan .. ahh .. kenangan sangat .. dia bercuti ingat kat aku , sampai kirim melalui pos laju .. weh , asal sweet sangat .. hahaha .. by the way , kisah dah lama sangat weh .. haha .. 
okay .. aku rasa alhamdulillah getting better sekarang .. well dengan urusan aku dan MHZ .. kitaorang seems ada chemistry .. awalannya .. tapi .. wallahu'alam selepas ini .. tak adalah .. dalam umur macam ni rasa macam , macam-macam nak fikir .. pasal kerja and ofcourse pasal married .. sape ja tak nak kawen .. dengan aku tengok ibu bapa aku semakin tua .. aku berharap aku dapat memberikan mereka sinar bahagia .. melalui pekerjaan aku dan mungkin cucu .. hehe .. okay , cucu tu aku gurau ja .. tapi takan lah aku tak terfikirkan .. tipu sangatlah weh .. haha .. 
ya ALLAH , semoga segala perancangan berjalan dengan baik ..