Saturday 28 February 2015

kenangan lalu menghimpit jiwa 

Tipulah kalau aku cakap aku tak sayang kau , MAZ .. tipu sangat .. aku kenal kau since tingkatan satu , kita rapat since tingkatan 2 , kita starting to fall in love since form 3 .. there are a lot of things happen .. well , happy moment, sad moment, when we were fall, when we begin to walk into youth life .. a lot of things happen .. and we lead it together .. well, recently we keep getting talk a lot of thing.. we starts to share our problems together , as a close friend .. *tears*
You know what, I’ve never forget you .. sometimes, i feel that when I begin to know someone new in my life, he/ she is really appreciate me, be there , understand me more that the person who i’ve known for many years .. why ? because we don’t know who is her/him .. he/her treat us very nice like the first time I know you .. because ? I want you to stay .. but when we started to know better, we know your good and your bad .. we started to make assumption like “I don’t like this, I like if you were this and that” .. well, we’re so stupid !
Don’t you know that when you’re married, you have to accept everything about him/her and spend the whole life with him/her .. many crisis will be one of part of your life .. if you cant accept the person you’ve married , how come you want to lead this life together for many years forward ..  
Kadang-kadang aku tak tahu kenapa aku akan terkenang apa mama cakap “mama tak kesah kalau dia jodoh kau” , “mama suka MAZ sebab dia this this and this” .. bukan mama kau sorang ja broken  bila aku putus ngan kau , mama aku pon .. mama start rindu kau , mama selalu mention nama kau , aku pon selalu sebut-sebut nama kau .. lama juga kan kita tak bercakap, it’s about a years ..
Sekarang? Kadang bila aku tengok gambar kau .. it’s feel so sad .. and sometimes I really hope you gonna be my mr. completed my life .. urgh ! what I’ve done !
Aku takut nak melangkah hidup ni tapi kau salah seorang yang tak pernah berhenti bagi aku kata-kata semangat selain daripada mama dan kau salah seorang yang selalu ingatkan aku terhadapNYA .. sekarang ni kita masing-masing mengejar cita-cita .. masing-masing semakin matang, semakin serious ! well, I’m proud of you actually .. very proud .. you’ve become a big boy .. can think very wise .. well, semua orang belajar daripada masa lalu dan kesalahan lalu ..
Seandainya masa tu aku tak pergi daripada hidup kau , mesti kau takan jadi macam ni .. mesti kita tak akan jadi siapa kita harini .. aku bersyukur .. kita lebih baik daripada dulu .. dan aku bangga dengan siapa kau harini .. aku rindu kau .. tapi cukuplah rindu tu tak tercapai , dan setakat dalam bilik ni ja .. haha ..

Kadang aku terfikir, kalau kata kita berjumpalah kan .. apa agaknya reaksi aku dan kau ? aku rasalah aku akan jadi speechless ! aku akan melayan perasaan sekejap .. dan .. tak tahulah .. weh ! nanti ada jodoh kita berjumpa lagi k .. berjumpa kerana takdir .. jodoh berjumpa yang seketika atau pon jodoh ke sesuatu yang baik .. urgh ! 

No comments:

Post a Comment